Vannak olyan trükkök és tippek, amelyek segítenek ragyogni és kitűnni a többiek közül. Ebben a cikkben egy kicsit a marketing elméletről fogunk beszélni, de mindenekelőtt néhány hasznos, könnyen alkalmazható és hatékony szálloda marketing stratégia tippet adunk. Ezzel az útmutatóval nem kell szállodamarketingesnek lenned, olvass tovább, és kezd el növelni szállodai bevételeid a célközönségednek leginkább megfelelő marketingtevékenység révén!
Melyik az 5 legjobb marketing módszer és stratégia, amelyet a szállodaiparban/üzletágban használnak?
Általánosságban elmondható, hogy ezek a stratégiák magukban foglalják az online marketinget, a hagyományos reklámozást, a PR-t és a vásárlói hűségprogramokat.
Ebben a cikkben megvitatjuk őket, és elmagyarázzuk, melyik a jobb egy szálloda számára, és hogyan segíthetnek ezek a stratégiák több ügyfelet elérni és a márkaismertséget növelni. Olvass tovább, ha többet szeretnél megtudni a szállodák marketingstratégiájáról.
1- Keresőoptimalizálás
A keresőoptimalizálás (SEO) a weboldalak és a tartalom optimalizálásának folyamata, hogy javítsa a láthatóságot és a helyezéseket a keresőmotorok eredményei között. A SEO minden online stratégia fontos része, mivel segít növelni a webhely forgalmát, javítani a konverziókat és növelni a márkaismertséget. A vendéglátóiparban a SEO felhasználható a szállodai bevételek növelésére, mivel több ügyfelet vonz a webhelyre. Azáltal, hogy webhelyed a felhasználók és a keresőmotorok számára optimalizálod, biztosíthatod, hogy a potenciális vendégek megtalálják szállodádat, amikor szállást keresnek a környéken. Ezenkívül a keresőoptimalizálás hozzájárulhat a szálloda nevének és márkájának általános ismertségének javításához azáltal, hogy növeli a láthatóságot az organikus keresési eredmények között.
Más szóval, a SEO láthatóságot ad, és embereket, potenciális vendégeidet hoz a webhelyedre. Miután felkerültek a webhelyre, meg kell győzni őket arról, hogy minket válasszanak, és ne a versenytársat. Az is jobb, ha a saját webhelyünkön kerezstül vásárolnak, és nem a Bookingon vagy az Airbnb-n, így megtakaríthatjuk a jutalékot. Ahhoz, hogy ezt meg tudjuk tenni, szükségünk van a weboldalba integrált foglalási motorra, és ott a szinte vendégnek a lehető legalacsonyabb árat kell megtalálnia. Technikailag szólva, ezzel növelhető a webhely konverziós aránya.
2- Tartalommarketing
Az egyik legjobb módja annak, hogy forgalmat irányítsunk webhelyünkre a blogon keresztül lehetséges. Ezt nevezhetjük egy nyertes szállodamarketing stratégia dobogó szívének.
A kezdésnek nagyszerű módja a marketingterv megtervezése. Ez minden marketingstratégia első lépése, egyfajta naptár, amiben világos elképzelésünk van arról, hogy milyen témákat szeretnénk megérinteni, hogyan szeretnénk róluk beszélni, és melyik napon és órában. Ez a kulcsa a marketingcélok meghatározásának a következetesség eléréséhez és a tartalom rendszeres közzétételéhez, közvetlenül a célközönséghez szólva.
A blogírás nem az eladásról szól, hanem arról, hogy értéket adj potenciális vendégeidnek. Tehát mond el nekik minden okot, amiért érdemes ellátogatniuk a városodba. Mondd el nekik, milyen érdekes vagy mennyi tevékenységet kínál a környék. Mondd el nekik, miért szép a város tavasszal, vagy milyen romantikusak azok a kis kávézók a városközpontban. És így tovább, gondolj a vendégek szükségleteire, és add meg nekik, amit akarnak.
A szállodamarketing-stratégiák alkalmazása során ügyelj arra, hogy a helyszínt és az élményt éppúgy népszerűsítsd, mint a szállást, amikor az ügyfelek álmodoznak és terveznek. Lehetséges, hogy potenciális látogatóid még azt sem tudják, melyik országot akarják meglátogatni, nemhogy melyik régiót. Határozd meg, hogy a látogatók mit szeretnének fogyasztani, inni, nézni és csinálni látogatásuk során. Ezután koncentrálj azokra az élményekre, amelyek a közelben vannak, és egyszerűen megszervezhetők a látogatóknak. Ezek a gyönyörű kávézók vagy piacok meglátogatásától a hegyi túra megmérettetéséig terjedhetnek. Használhatod szállodád digitális marketingjét ezeknek az értékesítési funkcióknak az ajánlata továbbfejlesztéseként történő népszerűsítésére.
3- Hatékony szállodamarketing kampányok
Szeretném, ha megértenéd a hatékony marketingkampányok fontosságát. Különféle médián és stratégiákon keresztül népszerűsítik turisztikai struktúrát. Itt adok néhány példát és magyarázatot a kampányokról.
Egy sikeres kampány növelheti azoknak az embereknek a számát, akik felkeresik és lefoglalják a szállodánk szobáját, ami viszont növeli a bevételeinket. Segít abban is, hogy több potenciális vendéget érjünk el, és fizető ügyfelekké alakítsuk őket.
Általánosságban elmondható, hogy a marketingkampányok célja olyan emberek megcélzása, akik már érdeklődnek a szállodai foglalás iránt. Egy jó kampányhoz konkrét célközönség kell. Tartalmat, hirdetéseket és egyéb taktikákat használhatunk, hogy felkeltsük a figyelmüket, és cselekvésre ösztönözzük őket. A cél egy olyan hatékony üzenet létrehozása, amely megszólítja a potenciális vendégeket, és forgalmat irányít webhelyünkre, és végső soron növeli a konverziós arányokat. A megfelelő stratégiával hatékony szállodamarketing-stratégiát hozhatunk létre webhelyünkön és a Google hirdetésekben, amely segít több embert elérni, és több üzletet generálni szálloda számára.
4- Helyi online marketing
A helyi online marketing egy vállalkozás vagy szolgáltatás reklámozásának folyamata egy adott földrajzi területen. Ahogy az előző bekezdésben láttuk, ez magában foglalja a digitális eszközök, például weboldalak, közösségi média, keresőoptimalizálás (SEO) és egyéb online csatornák használatát a helyi ügyfelek elérése érdekében.
Vegyük a szállodatulajdonosok példáját. A helyi online marketing segítségével népszerűsíthetik szobáikat a helyi ügyfelek körében. Az olyan alkalmakkor, mint a valentin nap, hirdethetnek egy különleges ajánlatot pároknak. Ha van gyógyfürdő, kedvezménnyel buzdíthatjuk az embereket, hogy születésnapjukra foglaljanak. Minél többet gondolkodsz, annál több ötleted lesz!
Ez magába foglalhatja a szálloda webhelyének létrehozását, a közösségi médiában a szálloda közelében tartózkodó embereket célzó hirdetések megjelenítését, valamint a tartalom SEO-ra való optimalizálását, hogy az előrébb jelenjen meg a helyi keresési eredmények között. A szóbeszéd a helyi online marketingnek is fontos része, mivel segíti a potenciális ügyfelek bizalmának kiépítését, és arra ösztönzi őket, hogy foglaljanak szobát a szállodában. A siker érdekében a személyzetnek átfogó marketingtervet kell végrehajtania.
5- Alkoss márkaszövetségeket
Szállodád piacra dobásához kísérletezhetsz és értékelhetsz, hogy mely tevékenységek izgatják leginkább leendő ügyfeleidet, ha helyi tevékenységeket hirdetsz a szálloda digitális marketingjében. Ilyenkor érdemes felvenni velük a kapcsolatot a márkaszövetség létrehozásával kapcsolatban. Különleges marketingstratégiákat alkalmazhatsz szállodádban, például kedvezményeket vagy hozzáadott értéket a látogatók számára, amelyek nagyon vonzóak lehetnek a potenciális vendégek számára. Ezek a megállapodások kevésbé egyértelműek a weboldalra mutató linkek formájában. A partner webhelyén található minden hivatkozás javítja a keresőoptimalizálást és javítja az online láthatóságot.